Projekt Partnerski Programu Grundtvig: “Uczenie się przez całe życie”.
Termin realizacji: 01.09.2013 – 31.07.2015
Kraje partnerskie: Hiszpania, Norwegia, Estonia, Turcja, Polska
Hiszpania: Centro de Educación de Personas Adultas de El Astillero
Estonia: Jõgevamaa Kodukandi Ühendus
Norwegia: Voksenopplæringsforbundet i Sør-Trøndelag
Polska: Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr 2
Turcja: AMASRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Opis projektu:
Kształcenie dorosłych staje się coraz ważniejsze. Bardzo istotne jest zapewnienie wysokiej jakości tego kształcenia. Głównymi celami naszego projektu jest motywowanie słuchaczy oraz promowanie coraz lepszej jakości nauczania. Będziemy pracować dwutorowo: analizując pracę nauczycieli i pracę słuchaczy. Te dwa podejścia mają się wzajemnie uzupełniać i przyczyniać do realizacji głównego celu. Nauczyciele będą pracować nad nowymi metodologiami, innowacyjnością i kreatywnością w nauczaniu dorosłych. Będą dzielić się doświadczeniami i dobrymi praktykami z pracy w ich macierzystych organizacjach i krajach. Z drugiej strony, słuchacze będą myśleć o sentencji Henry’ego Forda (amerykańskiego biznesmena): „Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu czy ma dwadzieścia lat czy osiemdziesiąt”. Słuchacze będą myśleć o korzyściach płynących z nauki, będą dzielić się doświadczeniami i nowymi pomysłami, jak przedłużyć naukę w ich społeczności.
Cele projektu:
- Rozwijanie zainteresowań i wiedzy z różnych kultur europejskich, promowanie szacunku i możliwości uczenia się od innych: zamierzamy uświadomić słuchaczom , jak wymiana informacji między różnymi kulturami pomoże nam znaleźć nowe pomysły i poprawić jakość kształcenia dorosłych w naszej społeczności.
- Wzmocnienie kreatywności i rozwoju innowacyjnych praktyk : zamierzamy wykorzystać kreatywność i rozwój nowych rozwiązań, które przyczynią się do poprawy jakości kształcenia w naszych instytucjach.
- Wzmocnienie jakości i mobilności: chcemy stymulować słuchaczy i nauczycieli do podróżowania do innych krajów, jako sposobu na wzbogacenie ich życia osobistego i zawodowego.
- Wspieranie TIK – innowacyjnych narzędzi do uczenia się dorosłych.
- Promowanie korzyści z nauki języków obcych: Zamierzamy poprawić kompetencje językowe zarówno nauczycieli jak i słuchaczy.
- Pomoc dorosłym słuchaczom w podniesieniu kwalifikacji : Zamierzamy pomóc dorosłym być bardziej konkurencyjnymi, autonomicznymi i pewnymi siebie, w celu wzmocnienia pozycji na rynku pracy.
- Motywowanie uczących się dorosłych, zwłaszcza tych z wrażliwych grup społecznych.
Więcej informacji: